8 november 2024: inspiratiesessie OGO en de onderwijsinspectie

Rienkje van der EijndenActiviteiten

Op vrijdag 8 november 2024 van 9.30 tot 10.45 u. organiseren wij de online inspiratiesessie ‘OGO en de onderwijsinspectie’.

Inhoud

Is het voor een OGO-school lastiger om een goede beoordeling van de onderwijsinspectie te krijgen of maakt dat het juist gemakkelijker? Waar moet je (extra) rekening mee houden als OGO-school? Hoe bereid je je goed voor op het bezoek? Wat zijn de thema’s die momenteel de nadruk krijgen bij de bezoeken?

Rienkje van der Eijnden (manager onderwijs en kwaliteit bij Innoord) verzorgt deze inspiratiesessie vanuit de OGO Vereniging. Zij heeft ervaring met inspectiebezoeken op OGO-scholen vanuit verschillende rollen (ib’er, directeur) en heeft daarbij zowel ‘spannende’ bezoeken meegemaakt, als bezoeken waarbij de school mooie complimenten kreeg. In haar huidige rol is ze nauw betrokken bij het contact tussen de scholen en de onderwijsinspectie en ze heeft van daaruit een goed beeld van hoe de onderwijsinspectie het toezichtkader hanteert. Vanuit deze ervaring zal Rienkje deze sessie inleiden. Vragen van deelnemers zullen in gezamenlijkheid met de deelnemers worden beantwoord. Eventuele onbeantwoorde vragen kunnen door Rienkje worden voorgelegd aan de onderwijsinspectie.

Voor wie?

Deze bijeenkomst richt zich met name op de kartrekkers in OGO-scholen (schoolleiders, ib’ers, coördinatoren), maar andere geïnteresseerden zijn natuurlijk ook van harte welkom. Het is handig als je je vooraf inleest in het toezichtkader.

Doe je mee?

De sessie is gratis voor leden van de OGO Vereniging en voor medewerkers van scholen/organisaties die lid zijn van de OGO Vereniging.
Niet leden betalen 10 euro (over te maken op NL86 INGB 0007 7018 24 t.n.v. Academie voor ontwikkelingsgericht onderwijs o.v.v. ‘inspiratiesessie 14 oktober 2024’ en naam deelnemer)

Aanmelden

Je kunt je aanmelden voor deze inspiratiesessie tot 4 oktober via deze link en ontvangt (na betaling) een digitale deelnamelink vanuit het secretariaat.